2012. május 25., péntek

A vaj

Először próbálkoztam vele, de ahhoz képest elég jól sikerült. Tankönyv szerint kicsapódott belőle az író, bár szó-szó, tovább tartott, mint hittem, kb. félúton kezdtem feladni a dolgot a habverővel és eljátszottam a gondolattal, hogy netes segítséget kérek, de aztán adtam még egy kis időt a gépnek, és egyszer csak elkezdett vajasodni a tejszín.
Ízre, állagra határozottan vaj lett, érződik rajta a "kecskeség" ugyan, de nem zavaróan. Egyetlen baja, hogy nagyon kevés sikerül nagyon sok tejből is.


2 megjegyzés:

  1. Csak a vicc kedvéért a múltkor én is kipróbáltam, 2 és fél liter kecsketej föléből kb fél diónyi vaj lett :D De tény, hogy isteni finom... Egy barátom szerint ha a kecskével napraforgómagot vagy földimogyorót etetünk, elég zsírja lesz a tejének, hogy vajat lehessen belőle köpülni (nem tudom, mikor lesz lehetőségem kipróbálni).

    VálaszTörlés
  2. természetesen az etetett takarmány befolyásolja a zsírtartalmat, de amíg az ember nem tudja gazdaságosan kihozni addig fölösleges beszélni róla. napraforgó és a földimogyoró is elég drága, annyi vajat nem termelünk vele, hogy megérje azzal etetni. de ha van olcsó beszerzési forrásotok, akkor hajrá! :)
    én kb. 10 literenként szoktam levenni a tejszínt, és 4-5 nap után lesz használható mennyiségű belőle (=ez a kávéscsésze tele).

    VálaszTörlés